.: BGtop.net :. Топ класацията на българските сайтове BGtop Follow Me on Pinterest

петък, 26 юли 2013 г.

ПИЛЕШКИ БУТЧЕТА С КАРТОФИ,ГЪБИ И РОЗМАРИН

С изненада преди известно открих в малката ми скромна импровизирана градинка малко храстче Розмари скрило се между Розите и едвам, едвам се забелязва.Първоначално го помислих за бурен и за малко да му видя сметката. :) откъснах листенце да го помириша и бурена ме изненада много приятно .Много ми харесва леко сладникавата свежа миризмата на Розмарин,наподобяващ леко мириса на бор. Като подправка освен към агнешко не съм се престрашила да го добавя към други ястия заради леко пикантния и леко остър вкус,който не мислех че ще допадне на децата.Като за проба го добавих към пилешко месо с картофи и гъби в комбинация с чесън и къри и се получи страхотно ястие,което стана любимо на семейството ми.
ПРОДУКТИ
4бр.пилешки бутчета
1кг.картофи или 1,5кг.
100/150


гр.пресни печурки
брашно за овалване
олио,сол,черен пипер
щипка къри
стръкчета пресен розмарин
2,3цели скилидки чесън
1глава лук
олио
Измийте,подсушете и нарежете пилешките бутчета.Посолете месото със сол и прясно смлян черен пипер.
Оваляйте месото в брашно и го запържете в тенджерка с олио.Извадете месото от тенджерката и го поставете в подходяща тавичка.Полейте месото с 2с.л.олио или зехтин и долейте толкова количество вода,колкото да покрие порциите месо до средата.Запечете бутчетата за около час,час и половина на 220градуса.
В тенджерката в която запечатахте пилешкото месо добавете стръкчета пресен розмарин количеството е по ваш избор,като се стараете да не прекалите.Добавете и 2,3цели скилидки чесън.Към ястието прибавете и една глава ситно нарязан лук.

Задушете лука за около минута на слаб огън и прибавете нарязаните на филийки гъби.

Задушете за около минута две и прибавете почистените,измитите и нарязани на колелца картофи.
Задушете ястието за около минута,две като разбърквате,ако е нужно добавете още малко олио.
Добавете щипка къри,сол,прясно смлян черен пипер и комбинирани сухи подправки.
Към тавичката с  изпечените бутчета прибавете и картофите с гъби.Покрийте до средата ястието с вода или зеленчуков бульон.
Върнете ястието във фурната и допечете ястието до готовност.
Сервирайте ястието топло с Шопска салата.
Да ви е сладко!

11 коментара:

  1. Имам розмарин от години, но защо не го използвам и аз не зная! Може би защото моите хора са капризни на подправките. Един едно не иска, друг друго!
    Танче, вкусно предложение и наистина ще върви с Шопската салата!
    Поздрави и усмихната петъчна вечер!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Да така трябва все да угаждаме на всички.Моите сладури и те лук не искали, чесън и какво ли не ама стига да не ги видят няма проблем. И аз затова не го използвам розмарина ама като не прекалявам го харесаха много.Хубава вечер ти желая Инче.

      Изтриване
  2. Танче , откакто го открих (розмарина ) ми е любима подправка . Чудесен е за всички меса и риби ! Универсален ! А рецептата е чудно вкусна !
    Хубав уикенд ! Поздрави !

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря Ванче.Много ми допада и на мен розмарина,ще го опитам задължително и към рибка и други меса.Поздрави и хубав уикенд ти желая!

      Изтриване
  3. ...Към шопската да има ли и нещо за преглъщане или...:))))Аз ще сложа:)!А ястието е един път!!!Прегръдки,Танче!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Миленка бих добавила и една ракийка към салатката и люто чушле ама за съжаление нямам :)Поздрави и хубав уикенд ти желая Миленка!

      Изтриване
  4. Толкова много обичам картофки с пиле, че нещо подобно със сигурност ще ми се услади!
    Поздрави, Таничка! :)

    ОтговорИзтриване
  5. Гери опитай ястието,ще ти хареса.Така приготвено с розмари и чесън е страхотно.Поздрави мила Гери!

    ОтговорИзтриване
  6. Таничка .... тази вкусотия бих си я хапнала с едно люто чушле :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. И аз много обичам люти чушлета Дани,много ми липсват българските.:)

      Изтриване
  7. Много апетитно, макар да не си падам по розмарина:)

    ОтговорИзтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Всички текстови,снимкови и графични материали,публикувани в блога,са собственост на Вкусно и сладко кулинарни рецепти и неговият автор и са обект на авторско право по смисъла на закона за авторско право и сродните му права(ЗАПСП). Не се допуска цитиране,споделяне,копиране на съдържание от блога без разрешение от автора му,като при разрешение ,задължително се посочвана източника и се добавя прилежащ,работещ линк/хипер-връзка/ към www.tania-goleva.blogspot.com

АРХИВ НА БЛОГА

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...